FHC Formulebeheer lanceert met trots een baanbrekend initiatief: ‘Food in de Aarde’.
Onder dit initiatief zullen jaarlijks meer dan 1.000 bomen in Nederland worden geplant, met als doel bij te dragen aan CO2-compensatie en een duurzamer bestaan voor toekomstige generaties. ‘Food in de Aarde’ is een krachtig symbool van de uitdagingen en inspanningen die nodig zijn om de wereld te verbeteren. Het laat zien dat het realiseren van een betere wereld veel “voet in de aarde” heeft, maar dat we samen bergen kunnen verzetten. Door onze gezamenlijke inspanningen met onze vestigingen en betrokken achterban, kunnen we een impact maken op het behoud van onze planeet.
“Impact maken op een betere wereld heeft nogal wat voet in de aarde. Het is geen gemakkelijke opgave, maar door samen te werken kunnen we daadwerkelijk het verschil maken.” zegt Ralph Markwat, Directeur van FHC Formulebeheer. “Met ‘Food in de Aarde’ zetten we een belangrijke stap naar een duurzamer bestaan voor toekomstige generaties.” Het logo van Food in de aarde, omvat een boom wat naast zuurstof ook symbool staat voor groei, ontwikkeling en duurzaamheid. De bladeren van de boom bevatten alle groen tinten uit de diverse formules, zo is VITAL groen vertegenwoordigd maar ook zijn Foodmaster groen en Family groen terug te vinden in dit logo.
Bomenplantdag
Onze jaarlijkse plantdag is in 2025 op 10 maart. Hier leggen we onze “roots” in de aarde met de eerste bomen die de grond in gaan. We planten deze op een plek waar we terug kunnen keren voor brainstormsessies, educatief programma of andere activiteiten. Echter zullen we na de aftrap door het hele land bomen plaatsen in samenwerking met Life Terra.
Bomendashboard
Door middel van een dashboard wordt visueel weergegeven waar Food in de Aarde groeit! Hier zie je precies waar de bomen geplant zijn en hoeveel. Het type boom staat hier vermeld en wanneer deze is gepland. Na de eerste bomenplantdag komt ons bomendashboard hier beschikbaar. Samen groeien we in Nederland!
Eten met impact
We zijn ons bewust van de verantwoordelijkheid die we dragen in de keuzes die we maken, niet alleen voor onze ondernemers maar ook voor consumenten. Daarom houden we bij het ontwikkelen van nieuwe recepturen ook rekening met duurzaamheid en verantwoord ondernemen. Zoals bijvoorbeeld een populaire vega kipburger die regelmatig op het menu staat. Gemaakt van plantaardige ingrediënten, die niet alleen lekker zijn, maar ook een duurzamer alternatief bieden voor dierlijke producten. Door deze vega optie aan te bieden, verminderen we niet alleen onze ecologische voetafdruk, maar stimuleren we ook een gezonder en duurzamer eetpatroon.
Family
Bij Family draait het om lekker eten in een fijne sfeer voor het hele gezin. Een stamboom, groeien en een duurzaam bestaan voor toekomstige generaties dat is waar Food in de Aarde voor staat. Bij Family hebben we focus op een toegankelijke en gezellige eetervaring voor het hele gezin. We willen een positieve erfenis achterlaten voor de generaties die na ons komen. De keuzes die we vandaag maken, hebben een directe invloed op de wereld waarin onze kinderen en kleinkinderen zullen opgroeien. Daarom zetten we ons in om duurzame alternatieven te bieden en bij te dragen aan een groenere wereld!
Foodmaster
Bezorgen, snelheid, toekomstgericht en een stukje bewustwording staan centraal. Food in de Aarde biedt hierbij een perfecte aansluiting. Foodmaster richt zich in de communicatie op jongeren waardoor ook deze generatie aansluiting vindt bij de Foodmaster formule. Bij Foodmaster ligt de nadruk op snel, gemakkelijk en lekker eten. We bieden diverse vegetarische alternatieven aan, waardoor onze ondernemers en consumenten op een eenvoudige manier kunnen bijdragen aan een groener milieu. Door bijvoorbeeld te kiezen voor een Future Burger van vegetarische kip bij Foodmaster, dragen ze direct bij aan ons bomenplantproject en helpen ze mee om de planeet groener te maken. Zo combineren we smaak en bewustwording voor een groenere wereld!