Het toonaangevende en inspirerende magazine voor de cafetariaondernemers is een feit. Een magazine boordevol tips en tricks over ondernemen in de hedendaagse cafetariabranche, bezorgen, online bestelplatforms en alle uitdagingen op de werkvloer. Je leest het in de Cafetaria.  

FHC Formulebeheer 13-01-2025 

In deze uitgave lees je meer over verrassen en variëren 
De kroket en frikandel blijven onbetwiste klassiekers, maar de vraag van de moderne gast verandert. Gezondere opties, duurzame keuzes, vernieuwende smaakcombinaties en gebruiksgemak winnen aan belang. Ondernemerschap in onze branche vraagt daarom meer dan het perfect bereiden van een snack. Het gaat om vooruitdenken, vernieuwen en inspelen op trends die jouw cafetaria laten groeien. 

In deze editie laten we je zien hoe variatie jouw kracht kan zijn. Met seizoensproducten en verrassende combinaties blijf je jouw klanten verrassen en enthousiasmeren. Daarnaast besteden we aandacht aan duurzaamheid: hoe slimme, milieuvriendelijke keuzes niet alleen goed zijn voor de planeet, maar ook bijdragen aan jouw succes. 

Bezorging is een groeimarkt met kansen voor wie het goed aanpakt. In deze uitgave geven we praktische tips om jouw bezorgservice efficiënter en klantgerichter te maken. Ook kijken we naar de sleutel van succes: jouw team. Een gemotiveerd en sterk team is essentieel. We delen inzichten over werving, behoud en motivatie van personeel. 

En we introduceren de nieuwste producten en concepten die jouw cafetaria kunnen onderscheiden. Van innovatieve snacks tot unieke menu-ideeën, deze editie biedt volop inspiratie om niet alleen trouw te blijven aan je klassiekers, maar ook verandering te omarmen. 

Laat je verrassen door te variëren  
De Cafetaria verrast en geeft inspiratie voor Nederlandse cafetaria’s. Wat heb je als cafetaria anno 2025 nodig om succesvol te zijn? Buiten diverse tips is het ook nog eens heel leuk om te lezen over de diverse trends en ontwikkelingen. Suzanne de Koning, Marketing Manager en Formuleontwikkeling: “In deze editie lees je terug dat er met passie wordt ondernomen en daarbij geeft het een waardevol inkijkje op de wereld van morgen waarbij verrassen en variëren een heel belangrijk element is.”  
 
Duurzaamheid met Food in de Aarde 
Duurzaamheid speelt een steeds grotere rol in de cafetariabranche, en het formulehuis FHC Formulebeheer neemt hierin het voortouw met het baanbrekende initiatief Food in de Aarde voor de formules Family, Foodmaster en VITAL. Met dit programma worden jaarlijks meer dan 1.000 bomen geplant in Nederland, wat bijdraagt aan CO2-compensatie en het behoud van de aarde voor toekomstige generaties. Gasten kunnen zelf impact maken door te kiezen voor duurzame menu-opties, zoals de Future Burger. Bij iedere aankoop van deze plantaardige burger wordt een boom geplant, wat een smakelijke én betekenisvolle bijdrage levert aan een groenere toekomst. Het initiatief symboliseert niet alleen verandering, maar ook samenwerking met gasten, medewerkers en leveranciers om samen te bouwen aan een betere wereld. 

De digitale versie van het magazine De Cafetaria “Verrassen en Variëren” is nu beschikbaar. Klik op de link om de nieuwe editie te ontdekken en lees meer over de wereld van morgen: Verrassen en Variëren – Editie 2025