Vijf jaar na de complete rebranding van het merk Family volgt een opfrisbeurt van de huisstijl. De stijl die er is past nog steeds goed bij deze tijd, toch vond Family het tijd voor een nieuw jasje. Marketing manager Chantal van der Meer; “Als formule is het belangrijk regelmatig te blijven vernieuwen. Daarbij zien we dat de formule een enorme ontwikkeling doormaakt. Een nieuwe look past daarbij.

Bij de vernieuwde huisstijl gaat niet weer volledig het roer om, er wordt voor een groot deel gebruik gemaakt van het bestaande kleurpallet. Het Family groen gaat iets meer naar de achtergrond, zodat de uitstraling van de formule wat sfeervoller wordt. De kleur blauw uit het bestaande logo, wit en een nieuwe kraftkleur vormen de belangrijkste basis en geven de formule een frisse look.

Voor het ijsassortiment zijn er twee pasteltinten toegevoegd. Deze geven de ijshoek een unieke en zoete uitstraling. Het krijtbord verdwijnt uit de huisstijl, daarmee wordt ook een nieuwe lijnstijl geïntroduceerd. Deze is wat verfijnder dan de krijtbordstijl die eerder werd gehanteerd. De nieuwe pay off is enjoy, food & drinks. Dit benadrukt waar het bij Family allemaal om draait; samen genieten op ieder moment van de dag. Met alle wijzigingen geloven we dat de huisstijl meer aansluit bij de ontwikkeling die de formule doormaakt, aldus van der Meer. “De afgelopen jaren is de formule steeds meer opgeschoven van cafetaria naar fastservice concept. Family is de formule waar ter plekke blijven eten, afhalen en bezorgen hand in hand gaan. Dit maakt de formule helemaal van deze tijd.” De nieuwe stijl van de formule is al te zien bij Family Breda Struyckenplein. Deze vestiging is onlangs geopend en hier zijn de nieuwe elementen terug te vinden op de raamsigning, menupresentatie en alle pos materialen.

De nieuwe huisstijl wordt in 2022 verder uitgerold naar andere vestigingen en ook een geheel vernieuwde website volgt in het eerste kwartaal van het nieuwe jaar.